Saturday, 11 February 2012

Perbezaan belajar ABC dulu dan sekarang -_-


Assalamualaikum wbt.



Anda masih ingat zaman anda kecik-kecik molek dulu? Ala, masa zaman tuh, segala menatang I- tu belum keluar lagi, komputer kalo ada pun da kira naseb la kan. Frenster pn belum wujud, apetah ag muka buku. Lagu yang ada pn lagu buku lima. (err err, adekah? saje je menokok si Nana nie)
lepas je mak suap kte mam, mak pun buka nipis di dalamnya ada pelbagai jenis huruf. kite pun ikut ape mak dok sebut kat kita, sambil matanya bersinar-sinar menaruh harapan agar kita dapat menyebut dengan betul dan ingat sampai tua. lebih kurang camni kot muka dye:

source: Google


mak cakap:
A untuk Ayam
B untuk Bola
C untuk Cawan
D untuk Daun/Dadu
E untuk Emak
dan seterusnya, yang kita maklum.

Tapi sekarang tahun 2012 kan? Zaman da berubah, belajar ABC pn da turut sama.
Anda mampu belajar ni sume masa zaman anda? X3

source: Google+
p/s: aduhai, mak bapak millenium. orang cakap, ke mana tumpahnya kuah kalau kat lantai nasik kan?
Budak-budak generasi sekarang lagi advance. :P


tehee~ :P

4 comments:

  1. haha..
    canggihnye ABC zaman now nie.. >_<

    ReplyDelete
  2. @nisa chan

    yelah kan. zaman kite mane de. hehe X3

    ReplyDelete
  3. hahaha.. dahsyat lah budak zaman skrg. canggih!

    ReplyDelete
  4. @Cik tikah

    kan3. lain dgn kite. XD

    ReplyDelete

Assalamualaikum wbt.

Ke hadapan yang menulis komen,

Anda seorang yang comel.

Sekian, terima kasih. :)