Saturday, 22 September 2012

Friday, 21 September 2012

TAHNIAH SHILA AMZAH JUARA ASIAN WAVE + FULL VIDEO PERSEMBAHAN FINAL *updated dengan HD and subtitle*


Assalamualaikum wbt~
Zulkaedah 5th 2012

TERUJANYA! Baru semalam saya buat entry khas untuk SHILA AMZAH, hari ini saya dapat berita yang beliau muncul juara ASIAN WAVE! Seriously, she wins! Making not just me, but all Malaysian to be proud of her. Kemenangan Shila bukanlah suatu yang senang, kerana dia berentap dengan finalis daripada Korea (ZE:A which is already an K-pop idol group and has a lot of fans), India and some other country. 

Look at her. so lovely, so stunning. millions of heart already fell for her. <3
Shila pilih untuk menyanyikan tiga buah lagu untuk peringkat akhir. Antaranya, Gemilang by Jaclyn Victor Grenade by Bruno Mars, and a Chinese song. Nikmati persembahan beliau ye. :) (Saya da memang favor her voice much, and the juries seems to favor her as well) Nice job, SHILA!

The First Song - A little interview + Gemilang 


HD VERSION

The second song -  Grenade from Bruno Mars HD jah oi 


The third song - a Chinese song entitled 征服 Zheng Fu

Saat-saat di umumkan juara 



*update* persembahan akhir beserta komen daripada juri (english CC, please watch it on youtube acc: johnkh85, credit to him)


TAHNIAH sekali lagi diucapkan kepada SHILA AMZAH. Proud to be Malaysian, and a noob SHILALAS.

image source: BeautifulNara
video source: mainly from youtubers

Curiosity kills the cat, especially the copycat


Assalamualaikum wbt~

Perhaps this will be a rage entry? I found something that could trigger my blood to boil. 

source; as imprinted on the pic. 
Seriously people? I mean, could you think of something of your own? or at least make your own version of it? Hey, why don't I copy yours? It will be fair then, right? Please don't leave me butt-hurt alone. -__-"

Plagiarism? Not cool at all. Oh, kalau ikut rasa dan jiwa I, dah lama I nak calonkan nama you dan malukan you dalam entry nie. Tapi bila I fikir balik, maybe my work inspires you, and you dunno the right way to channel your admiration. Kesian kat you kan. (kenapa I pulak yang perasan ne?)

or a spell has been cast on you?? okay, we need to work on  how to lift the spell from you. -.-
source: yugi-oh wikia

I admit, belog I belum setahun jagung, followers I pun tak ramai macam you. Like seriously? Walaupun I tak sefamous you, at least I buat research. If orang lain dah buat, I akan cuba buat dalam versi I sendiri. If I amek gambar/video orang, I akan letak sumbernya dari mana. Kalau tak, dah lama orang butt-hurt dengan I tau dak?
I maafkan you. But to earn something that you'd lost, probably not. 

If copycat is a cute as this cat, well, I would glad to be one.
source: 4GIFs.com via tumblr 

Thank you.

Thursday, 20 September 2012

VIDEO PENUH SHILA AMZAH DI PERTANDINGAN ASIAN WAVE 2012 DI SHANGHAI + Bonus video!


Assalamualaikum wbt.
Zulkaedah 4th, 1433H

Hai, hari ini saya nak post mengenai shila amzah. Sekarang kan dia da pakai tudung kan? Oh yeah, lupe nak bagitau, I'm such a big fan of her. Since dia masuk OIM dulu. I like her soothing voice.

canteknye Shila. Da bertudung makin cantek. :P
Mungkin ada yang dah tahu, Shila Amzah sekarang berada di ShangHai untuk menyertai pertandingan Asian Wave. She makes it to the final round. Isn't she awesome? Suaranya memikat juri dan juga para hadirin di sana.
Semasa pertandingan itu berlangsung, Shila kekal bertudung. Bagus la dia istiqamah. Alhamdulillah. ^_^. She looks amazing and stunning. Unnie suka awak, Shila! hehehe.

Gambar-gambar Shila semasa di Shanghai (ihsan dari realSHILALAs)

shila while doing her make-up. ajar saya sama, boleh? >_<


these were the outfits that Shila chose to wear in the first two round in the competition. aaaa, canteknyeww.
huhu. Oh yeah, the first song she chose to compete with a competitor from Singapore was Set Fire To The Rain by Adele, and the second song she chose was Forever Love, by Wang Lee Hom (which Shila's a big fan of). The second song was used to compete with a Japanese competitor.

Nah videos. Dua-dua video ini lengkap dari interview ringkas sampai ke waktu judgement by the juries. I meant, hey, they all favor her much, you know!

sedikit sebanyak apa yang di sampaikan:
Host: Dijemput Shila~
------
Host: So, Shila, lagu pertama anda ialah?
Shila: I'm gonna sing ....
Host: Adakah anda suka Adele?
Shila: I really really adore Adele .....
Host: Eh, kenapa ayah anda ialah idola anda juga?
Shila: Because my dad used to be a singer .... follow his footsteps to be a superstar.
Host: ohh. Ok, Shila, dipersilakan.
Shila: thank you. :)
------------------
roughly ape yang dorg ckp:
Host: Mari kita dengar komen juri
Judge Chang (grey) - Judge Sunnan (black one) - bangun. Jugde Chang ramble about somethin (xphm)
Judge-Chang (grey one): Thanks to Ai Jia ...(tak dpt tgkp, mcm sedang memuji effort peserta Singapore tuh, but then,) Shila menang mudah malam ni.
Host: Eh...Ehh..Ehh..masih ada lagi juri-juri lain belum buat keputusan. Tunggu sebentar.
Judge Chang: Masih perlu tunggu ke?
Host: Cikgu Sunnan, Cikgu Chang tuu...
Judge-Sunnan: Kalau kita tengok Ai Jia, dia ni kecik je orangnye, tapi mempunyai paduan suara yang kuat. Ai Jia, jangan rasa takut dengan apa yang Cikgu Chang cakapkan ye.
Ai Jia: No at all. Thank you. :)
Host: Judge Bollywood (sorry xdpt tgkp nama), silakan.
Judge Bollywood: For Ai Jia, .....
For you (referring to Shila) ....
Shila: Thank you very much.
(seterusnya tidak ditranslate. huhu)
----------------------------------------------
Second round: Forever Love - Wang Lee Hom
Host: Please welcome, from Malaysia, Shila~
Shila: ....
Host: Forever Love?
Shila: ...
Host: A chinese song?
Shila: .....
Short Interview
-------
(translation credit to Wongchenwui Edvin's youtube acc)
when shila finish sing n said thank you
host:wow..hoho..wow..
chang judge:shila...at the middle rhythm ..cha cha cha...cha cha cha...that is difficult to control at stage!
cermin mata punya judge:when you start to singing already penetrate our hearts
bollywood judge: i love your .....
host:tambah sikit,dia belajar lagu ini dengan 1 bulan!
wu judge:i'm so regret to jadi judge,sy lebih suka tonton di rumah,judge pilih siapa, saya boleh marah judge tu, because it's difficult to pilih!i will show your video to LEEHOM ,n tell him how to sing the (FOREVERLOVE) song!hehehe!
host:Ladies and gentlemen, now entering the voting link!1。2。。3。。。。bee bee
host:shila。1 vote
shila:thank you
bollywood judge:only on this one performance..bee.. bee
host:shila ..last congrate shila to the next asian wave final~

Bonus! saya pun mmg suka dengar lagu Forever Love versi Shila, so I found her video, singing the full version of the song. Didapati bahawa quite numbers of Chinese fans support her all the way. Congratz Shila!
 

image source: @realSHILALAS
video source: Wongchenwui Edvin channel & Shila Amzah channel

Wednesday, 19 September 2012

Picture-more Wednesday - Know your shoes, ladies - Part 1


Assalamualaikum wbt~
Zulkaedah 3rd, 1433H

Well, here it comes again. Wednesday. What happen on Wednesday? Yup, wordless Wednesday. So, why I typed so much? Hehe, kan wordless, not word-lack~ Duhhh. >___<

Okay, let's swim into the ocean full of fishes called shoes!!!!!!!! ^o^
Mari berkenalan dengan "ikan-ikan" ini yew. Kena tahu macam mana rupenyew. supaya takde la blank lau orang tanya kan? hehehe ;3

"Fish" #1: Ankle straps
Jenis yang bertali-tali pada buku lali/ankle.

kelas kau jahhh. 
jimmy choo's ankle strap *_*

Contoh pemakaian. Boleh modify lagi tuk si muslimah. ^.^

"Fish" #2 - Ballet flat aka ballerina flat
kasut tutup yang rata/flat on the ground ala-ala ballerina konon. ^.^

cute kan? >.<

Pretty! ;)
Well-known celebrities with their ballerina flats. ^,^
Contoh pemakaian. Hijabers, please think macam mana nak cover aurah betul2 kay. :)
"Fish" #3 - Kitten Heels
a must have shoes for women with career. Kitten heels have thin-based low heels providing comfort while boosting confident. ^__^

Elegancy!
pretty-licious~~ LOL

Contoh pemakaian dengan kitten heels. Sesuai kan utk wanita bekerjaya. hehe. :D
"Fish" #4 - French Heels
medium height shoes with heels that are chunkier than kitten heels. i couldn't get much infos on these. :'(
awesome!

nice~~ ^_^
"Fish" #5 - Mary Janes
Distinctive feature of M.Janes is that it has a single/double straps crossed the middle top of de shoes. Most of these shoes have round toed, and they come with varying heights and styles. Feeling like old-school lately? 

ayuh kembali ke sekolah! awww, mude je rase. >_<
aummmm. i loike~ hehe
canteknyewwwww. kan kan kan?

contoh pemakaian. kelas kau jemaaah. ^_^
"Fish" #6 - Mules
Senang jerr. Kasut yang bertutup di depan, tapi terbuka di belakang. kasut sarung separuh je la, in other words kot. hehe. 
flat mules

clog mules

boat mules 
kasut croc pn boleh?
heels mules
contoh pemakaian dengan mules. Hijabers, this look could still be modified kan? :)
That's all for now. Amacam??? hahaha.
TO BE CONTINUED............................



Tuesday, 18 September 2012

Jom tingkatkan trafik ke blog anda!


ASSALAMUALAIKUM WBT~

Hello there~ Malam nih Nana xde bende sgt nak buat, so I jenjalan ke blog-blog orang lain. N then, Nana ade terbaca entry mengenai traffic exchanger by AsiaFans.

At first, I was a bit confused. Yes, I was a noob until I went to this site. A good site especially for newbie to increase their traffic exchange. After I tried it myself, hey, it wasn't that bad at all. I mean, ~not bad~

Dalam site ini, dorang ada letak tools untuk bantu kita meningkatkan trafik blog memasing. Menurut pandangan Nana, ia menerapkan nilai win-win situation, which is good. Macam ni, barulah trafik blog kite menaik macam roket menuju bulan. Hohohohohoho. *gelak jahat*.

They got auto-surf, an unique feature which they let us to go surf several numbers of blogs in order to gain coins. Coins ni penting supaya kita dapat  letak blog kita dalam medium auto-surf tadi. Macam mana nak guna coins? Kite offer berapa coins per klik, setiap kali blog kita direfer (tak tau la sama ada term ni betul atau tidak) kat auto-surfs, orang yang surf blog kite dalam suatu tempoh yang ditetapkan oleh AsiaFans akan dapat coins yang kite offer tuh. ada faham ka? tak faham? jangan risau, dekat AsiaFans site tuh ada disediakan tutorial.


Tekan banner kat atas nih lau xcaya. Ape-apepun, korang kena register dulu tau, baru la dapat guna tools dorang. Untung kot.

*Update dgn tutorial simple versi Nana! Exclusive for u, with pictures!

1) Tekan banner Traffic Exchanger kat atas nih. or tekan SINI <<<<

2) Register/Daftar akaun anda terlebih dahulu. :) Refer gambar yew.


3) Selepas itu anda akan di bawa ke sini. Isi form seperti yang ditunjukkan yee. :) 


4) Anda akan di minta untuk mengesahkan email anda. Camne? Mudah je, pergi kat email anda lepas tuh, cari email daripada asiafans and then, kelik link yang diberikan di dalam email tersebut. ada pahamm ka??

5) Selepas email anda berjaya disahkan, maka dengan itu, bolehlah anda login. hehe. 


6) Setelah login, anda akan dapati sebanyak 50 coins telah diberikan secara percuma kepada anda. So, macam mana nak bagi up lagi kite punya coins? Mudah jew. Follow steps bawah nie. :)



setelah login, anda akan dibawa ke home page. scroll sket kat bawah, anda akan jumpa seperti dalam gambar. cara lain? dekat bahagian atas page, ade beberapa tabs. pilih tab yang bertajuk EARN COINS
7) Bila anda kelik auto-surf, another tab window akan terbuka. Di situ lah page auto-surf anda. Anda akan surf every entry/blog yang telah di-ping disitu selama 20 saat per each entry/blog dan semua ini secara automatik. Anda akan dapat coins each time anda berada dalam suatu blog/entry, dan jumlah coins yang anda dapat bergantung kepada berapa jumlah yang di offer oleh tuan empunya blog terbabit. Ada pahaam kaa?

8) Ohh? Anda pun nak ping entry/blog anda kat auto-surf jugak? Mudah je. Balik ke home page AsiaFans. N then, follow steps below kay ^____^



kelik ADD SITE yang terdapat pada side-bar page. 
9) Yay, isi form lagi. Mudah je. Ikut steps bawah nie kay. ;D


10) Tadaaah, belog/entry anda sudah siap di-pingkan ke auto-surf. Simple je kan? Hehe.


Mudah je kan? Siapa yang ada kemusykilan, bolehla soal di kaunter pertanyaan di bawah. Kekeke ^o^

Monday, 17 September 2012

what's in trend for our neck? a statement necklace!


Assalamualaikum wbt.
Zul-Kaedah 1st, 1433H

What's up, peeps? I'm not going to talk about random stuff today. I found something related to fashion and i feel why not i share it with you guys. If you're a fashion geek, of course you will be alert of the latest fashion in trend. Honestly, I'm not that fashionable, obviously not a fashionista. But, I've been following updates from some fashion bloggers, Look-bookers (though takdela stalker sangat9) hehe.

So, lately, i noticed something quite interesting, falling under the category of accessories. If you all perasan, trend sekarang, kita pakai some things yang kontra, or another quite catchy term: color-block. So, if we're wearing accessory which is contrast to the clothes that we put on our body, perhaps it's called accessory-block?? (Dun mind me, saja-saja memandai jerr) kekeke :D

Today, I'm going to ramble about necklace-in-trend. Oh yeah! MashaAllah, all of'em is so pretty. I kinda like every details on each necklace, absolutely looking fabulous if i got to wear one. *___*.
Look at some pictures I managed to Google. Aren't they cute? >_____<


Beads-Necklace. 
quite contrast and huge right? But, it is a STATEMENT. Telling others, Hey, I'm not a dull person. :) 
*_________*. I'm quite like this one too. 
Look, if you're wearing plain tops, these necklaces would definitely make you look NOT BORING AT ALL. In other words, CHIC~

There's another type of necklace which I'm a big fan of. Tadaahh, the Collar necklace. Especially the peter-pan version. Absolutely in love with the details. >________<

Peter-pan Collar Necklace
A model wearing Peter-pan Collar Necklace. PRETTY, aye? 
Another type of collar necklace. Looking awesome!
Okay, now's here is the problem. How to wear these MUST HAVE ITEMS (ok, for me. kekeke) if we're wearing hijabs? Tahu tak phrase: Bila ada kemahuan, di situ ada jalan? Tapi, jangan melampaui batas-batas dalam agama kita sudah lah. Hehe. I googled and found a picture of a lady wearing hijab and a necklace similar to what I posted above. See, Hijabers can do it too. :)

Contoh pemakaian. Still can be modified supaya our chest is covered properly. hehe : P
Since i terlebih rajin hari nie, i siap tolong cari kat you guys, tutorial pakai hijab + accessories. haaa. Tutorial by blogshop shawlbyvsnow (tekan link utk ke fb page beliau, i pn customer dye hehe)



So, how was it? Okey tak? Hehehe. Sharing is caring kan? N that's all for my update today :)


PS: Images are not mine. Source: Google Images.

Friday, 14 September 2012

the debut of iPhone 5.


Assalamualaikum wbt.

Apple made the debut of iPhone 5 official yesterday. Yup, it's official. After months of endless rumors + leaked images, Apple's latest smartphone was finally introduced.

N of course, it has to go through comparison between its predecessors and also with its rivals. Well, honestly. Nothing much to it. It's only slightly different in height compared to iPhone 4, physically.

image source: Google
iPhone 4 is at the back, while iPhone 5 is at the front. 
Apart from that, for internal specs: well, what i think has improved are the front-facing camera's megapixels which 1.2mp (iPhone 4 = VGA), its processor, current capacity, displays (slightly improve i guess). For more reviews on this smartphone, visit this link: http://reviews.cnet.com/8301-19512_7-57510949-233/so-whats-new-comparing-the-iphone-4s-and-iphone-5/

people making jokes bout the differences in height in comparison between the iphones. this made my day. hahaha :D

Wednesday, 12 September 2012

Wordless Wednesday - Cat sit on like human?


Assalamualaikum wbt.

This cat make me laugh. Comel sangat. ;3


source: awkward elevator via tumblr