Tuesday 18 September 2012

Jom tingkatkan trafik ke blog anda!


ASSALAMUALAIKUM WBT~

Hello there~ Malam nih Nana xde bende sgt nak buat, so I jenjalan ke blog-blog orang lain. N then, Nana ade terbaca entry mengenai traffic exchanger by AsiaFans.

At first, I was a bit confused. Yes, I was a noob until I went to this site. A good site especially for newbie to increase their traffic exchange. After I tried it myself, hey, it wasn't that bad at all. I mean, ~not bad~

Dalam site ini, dorang ada letak tools untuk bantu kita meningkatkan trafik blog memasing. Menurut pandangan Nana, ia menerapkan nilai win-win situation, which is good. Macam ni, barulah trafik blog kite menaik macam roket menuju bulan. Hohohohohoho. *gelak jahat*.

They got auto-surf, an unique feature which they let us to go surf several numbers of blogs in order to gain coins. Coins ni penting supaya kita dapat  letak blog kita dalam medium auto-surf tadi. Macam mana nak guna coins? Kite offer berapa coins per klik, setiap kali blog kita direfer (tak tau la sama ada term ni betul atau tidak) kat auto-surfs, orang yang surf blog kite dalam suatu tempoh yang ditetapkan oleh AsiaFans akan dapat coins yang kite offer tuh. ada faham ka? tak faham? jangan risau, dekat AsiaFans site tuh ada disediakan tutorial.


Tekan banner kat atas nih lau xcaya. Ape-apepun, korang kena register dulu tau, baru la dapat guna tools dorang. Untung kot.

*Update dgn tutorial simple versi Nana! Exclusive for u, with pictures!

1) Tekan banner Traffic Exchanger kat atas nih. or tekan SINI <<<<

2) Register/Daftar akaun anda terlebih dahulu. :) Refer gambar yew.


3) Selepas itu anda akan di bawa ke sini. Isi form seperti yang ditunjukkan yee. :) 


4) Anda akan di minta untuk mengesahkan email anda. Camne? Mudah je, pergi kat email anda lepas tuh, cari email daripada asiafans and then, kelik link yang diberikan di dalam email tersebut. ada pahamm ka??

5) Selepas email anda berjaya disahkan, maka dengan itu, bolehlah anda login. hehe. 


6) Setelah login, anda akan dapati sebanyak 50 coins telah diberikan secara percuma kepada anda. So, macam mana nak bagi up lagi kite punya coins? Mudah jew. Follow steps bawah nie. :)



setelah login, anda akan dibawa ke home page. scroll sket kat bawah, anda akan jumpa seperti dalam gambar. cara lain? dekat bahagian atas page, ade beberapa tabs. pilih tab yang bertajuk EARN COINS
7) Bila anda kelik auto-surf, another tab window akan terbuka. Di situ lah page auto-surf anda. Anda akan surf every entry/blog yang telah di-ping disitu selama 20 saat per each entry/blog dan semua ini secara automatik. Anda akan dapat coins each time anda berada dalam suatu blog/entry, dan jumlah coins yang anda dapat bergantung kepada berapa jumlah yang di offer oleh tuan empunya blog terbabit. Ada pahaam kaa?

8) Ohh? Anda pun nak ping entry/blog anda kat auto-surf jugak? Mudah je. Balik ke home page AsiaFans. N then, follow steps below kay ^____^



kelik ADD SITE yang terdapat pada side-bar page. 
9) Yay, isi form lagi. Mudah je. Ikut steps bawah nie kay. ;D


10) Tadaaah, belog/entry anda sudah siap di-pingkan ke auto-surf. Simple je kan? Hehe.


Mudah je kan? Siapa yang ada kemusykilan, bolehla soal di kaunter pertanyaan di bawah. Kekeke ^o^

3 comments:

  1. so,jom lah kite g nek kn trafik..

    *sori,lme xsggh..sejk sy smbg blajO..bz ckit..hihi..

    ReplyDelete
  2. @profmie

    ye2. jom3.
    Ye ke? it's okay, feel free to drop by anytime ye mie-kun.

    ReplyDelete
  3. wah..cambest je bnde nie nana-chan.. hoho.. XD
    leh aa upkn trafik kat blog sy yg xfamous tue..ngeheheh..

    ReplyDelete

Assalamualaikum wbt.

Ke hadapan yang menulis komen,

Anda seorang yang comel.

Sekian, terima kasih. :)