Friday 18 May 2012

Is it a necessity? Or just desire?




Hey guys. I'm currently bombarded by wedding invitation from fellow classmates during my school-year. 
Tentulah saya berasa suka-cita terhadap kebahagian yang akan mereka kecapi.
Dan tentulah saya berasa iri. Sedikit. Untunglah.

Dalam hati terdetik juga rasa nak kahwin. Iyelah, hampir semua rakan-rakan saya sudah mula menunjukkan tanda akan berakhirnya zaman bujang sedangkan saya masih lagi tengok power rangers (super sentai actually), kamen riders, anime dan layan cerita mengarut. Ho yeah. 

Hati ini pun berasa sunyi tiada berteman. Hendak pergi berjalan-jalan seorang-orang? Jangan harap ibunda ku akan membenarkan. Rindu pula saat kat KL. Saya g jalan-jalan sorang2 kat Mid Valley, tiada siapa pun culik. Iyelah, I'm not even worthy a penny pun. ahahhaha. :D

Bila digugel, orang cakap baiklah kita melangkah ke alam perkahwinan kerana keperluan bukan kerana kemahuan. Dilihat orang lain mula kahwin, kita pun nak kahwin? Padahal diri pun belum lengkap, belum matang. Tiada ciri-ciri orang yang layak berkahwin punn. Gatai je lebeyy. (adoiyai ~.~)

Bila dipikirin, benar juga kata'e. Kita disuruh untuk memperbaiki diri sebelum fikir pasal nak kahwin. Kenapa? Soal'e, ajal maut datang bukan bagi salam pon. Tup tup dah tiada esok? Acane? Sekurang-kurang'e bila kita dah perbaiki diri, at least, bila kita tak sempat berjodoh di dunia, mana tahu di akhirat kelak, kite berjodoh pula dengan makhluk Tuhan paling cun/encem di sana?? Aaaa, betul kan?

Opkai, sampey sini dulu taipan entry pada kali ni.

>_____<

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum wbt.

Ke hadapan yang menulis komen,

Anda seorang yang comel.

Sekian, terima kasih. :)